Bali zmienia oblicze

Mam nadrabiać zaległości , a kompletnie nie mam na to siły. Ostatnie 2 dni obfitowały w rozmaite wydarzenia i atrakcja, które trudno ująć w kilku zdaniach. Uczciwość reporterska nakazuje mi jednak przyzanć, że ocena Bali uległa zmianie i to radykalnej.
Wczoraj mieliśmy okazję obejrzeć interior wyspy, posłuchać opowieści znawcy – Adama o zwyczajach, historii, kulturze i czasie teraźniejszym. Obrazy jakie zobaczyłam odmieniły moje nastawienie do Bali. Piękne świątynie, barwny folklor , wspaniała roślninność z soczyście zielonymi tarasami ryżowymi , tajemnicze , drzemiące wulkany i wiele innych elementów spowodowały, że Bali można się zachwycić.
Długotrwałe opowieści o katastrofalnej korupcji w tym państwie rysują obraz rzeczywistości, który nie mieści się w standardach europejskich co może , samo w sobie, nie jest jeszcze zagrożeniem, ale daje wiedzę o tym, jak trudno żyć tu zwykłemu zjadaczowi chleba ( ryżu !) , bez dużych zasobów, konekcji i skłonności do kombinacji.
Mam nadzieję, że także dla Czytelnika część moich zauroczeń stanie się bardziej zrozumiała po obejrzeniu zdjęć.
Ibuella

20121109-103208.jpg

20121109-103226.jpg

20121109-103252.jpg

20121109-103309.jpg

20121109-103323.jpg

20121109-103335.jpg

Skomentuj

